zondag 25 september 2011

Foto's samen voegen

Er zijn momenten dat je als fotograaf geen foto hebt waar iedereen goed op staat.
Op de foto links staat het meisje goed, op de foto rechts de jongen. Hoe deze foto's goed tot 1 geheel te maken?


1. Analyseer de foto goed. Het blijkt dat het meisje op de rechtse foto waar ik haar gezicht in wil zetten, haar hoofd schuin heeft.
2. Ik zet de foto's in één document in lagen en zet de rechter foto bovenop.
3. Dan maak ik de bovenste laag (tijdelijk) 50% transparant en draai ik de onderste laag zo dat het gezicht van het meisje zo gelijk mogelijk is (eventueel vergroten of verkleinen).

4. Ik zet op de bovenste laag de transparantie weer uit en maak een masker waardoor ik het gezicht van het meisje kan maskeren.
5. Uiteindelijk op 100% het hele beeld goed bekijken en details retoucheren indien nodig.