maandag 16 juli 2012

blur filter

Vandaag foto's gemaakt met blurfilter, Had ik van de week op de kop getikt. Bleek ik er al één te hebben. Samen gebruiken dan maar. Als de twee filters samen een driehoek vormen met een opening (daar wordt de foto scherp) vind ik het resultaat het mooist. Het park waar ik iedere ochtend loop met de hond zag er opeens weer anders uit.


foto gemaakt met driehoek rechts midden. (onbewerkt)

Wat je daarna met de foto doet is bepalend voor het uiteindelijke beeld. Hieronder heb ik een aantal voorbeelden waarbij ik eigenlijk alleen gespeeld heb met het licht, kleur versus zwart wit en het contrast. 

De aandacht gaat in de foto naar de lichte partijen. Als ik het onderwerp dus lichter maak en de omgeving donkerder en contrast rijker dan gaat de aandacht naar het onderwerp.








Andere foto's gemaakt met dezelfde filters en bewerkt in Lightroom.