vrijdag 5 oktober 2012

Een stilstaand beeld bewegend maken

Als uitgangspunt heb ik een te grote foto van een vogel. (Geen background layer). Deze foto wil ik namelijk inzoomen en draaien en dan heb ik wat extra informatie nodig buiten mijn canvas.




Als ik de canvasgrootte kleiner maak dan blijft die extra informatie bestaan buiten hetgeen wat ik zie. 



De laag zet ik om in een smartlayer en in het paneel "timeline" kies ik voor "Create Video Timeline".

In de timeline geef ik aan hoe lang het filmpje moet duren. 

In het rechterhoekje van het paarse vlak is een pijltje zichtbaar voor het menu "motion" Hier kun je kiezen voor Rotate & Zoom, Pan & Zoom, Pan, Zoom of Rotate.

Dit zijn automatische functies waarin je niet zoveel kunt wijzigen.

Wil je het wel zelf wijzigen dan kun je op het rode puntje klikken; ze worden dan geel.

Je kun nu veel meer veranderen in de positie door "transform" te kiezen. Draaien, vergroten en verkleinen zijn allemaal mogelijk. In het filmpje hieronder is dat te zien.