vrijdag 25 januari 2013

i-phone site met muse; het menu maken

http://hildemaassen.businesscatalyst.com/index.html

Vandaag mijn eerste I-phone site gemaakt met Muse. Ook te zien met andere smartphones hoor.
Hij staat op bovenstaande linkje gepubliceerd.

Het probleem van een i-phone site is dat je grote knoppen moet hebben en minder tekst.
Ik heb hem nu heel eenvoudig gehouden.

1. Open een nieuwe i-phone site. Ik maak een aantal pagina's in mijn plan-modus zoals: portret, info en experiment.





















2. Open de masterpage in design modus (Dubbel klikken op de master)

3. Maak de ruimte voor de header groter: dat is het 2de blauwe pijltje vanaf boven gezien.

.

3. Plaats in het header-vlak een accordeon panel. (in widget library, slepen naar juiste plaats)

 

4. Dit accordion paneel heeft 3 vensters, ik houdt er 1 over. Bovendien pas ik de breedte aan.
In het titel-gedeelte plaats ik een banner (een plaatje gemaakt in Photoshop met mijn naam en een "menu-verwijzer".


5. In het tekstgedeelte delete ik de tekst en plaats ik een verticaal menu. Deze vind ik in de widget library en sleep ik weer. De menu's die erin komen zijn de pagina's die ik bij stap 1 in het plan gemaakt heb. Ik pas de kleuren aan en haal de stroke (omlijning) overal weg.

 

6. In het accordion panelen submenu zet ik alle 3 de opties aan. Daardoor zal het menu uitklappen als ik op de banjer druk.



7. In de footer zet ik mijn mailadres en telefoonnummer (moet nog even uitzoeken hoe ik ook alweer deze kan laten werken)


8. Nu ga ik naar de afzonderlijke pagina's om daar foto's toe te voegen.