donderdag 7 februari 2013

Lagen opslaan als losse bestanden

Ik heb voor een muse presentatie vandaag wat icoontjes nodig als afbeelding: getllen in een rondje en een menu-icoontje. Ik weet dat deze in fonts > wingdings te vinden zijn.

Ik ga naar photoshop en maak daar een document aan met transparante achtergrond.
Ik kies font > wingdings 2 en stel het goed formaat in. Ik ga tekst namelijk als afbeelding opslaan en als ik daarna nog moet vergroten of verkleinen dan behoud ik geen strakke lijnen meer.



Ik maak voor ieder getal een losse laag aan.

 

Nu kan ik alle lagen automatisch opslaan als aparte bestandjes door te kiezen voor: file > automate > export layers to files.

- Je kiest de plaats waar het heen moet: destination
- En je bepaald hoe de bestanden opgeslagen moeten worden > run




Het resultaat: ik heb nadien de bestanden nog wel even een nieuwe naam gegeven.